דמי תאונה ביטוח לאומי

דמי תאונה ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי משלם דמי תאונה, כאשר התרחשה למבוטח תאונה אישית, אשר אינה תאונת עבודה או תאונת דרכים. למבוטח תשולם קצבה לתקופה של עד 90 יום בהתאם לאובדן כושר העבודה ומצבו התפקודי ובתנאי כי אינו זכאי לתשלום מגורם אחר.

דמי תאונה ביטוח לאומי

נפגעתם בתאונה בבית או בחוץ ואינכם יכולים לעבוד? המוסד לביטוח לאומי ישלם לכם דמי תאונה לתקופה מקסימאלית של עד 90 יום בהתקיים התנאים הבאים:

  1. המבוטח הוא תושב ישראל שמלאו לו 18 וטרם הגיע לגיל פרישה.
  2. בוצעה פנייה לבדיקה רפואית תוך 72 שעות ממועד התאונה.
  3. העדר זכאות לתשלום מגורם אחר.
  4. התאונה פגעה בכושר התפקוד כדלקמן:
  • א. עובד שכיר: יהיה זכאי לדמי תאונה אם אינו מסוגל לעבוד בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת ובלבד כי לא נותרו לו ימי מחלה לניצול במקום העבודה.
  • ב. עובד עצמאי: יקבל תשלום אם אינו מסוגל לעבוד בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת.
  • ג. אינו שכיר ואינו עצמאי: יוכל לקבל דמי תאונה אם הנו מאושפז בבית חולים או מרותק לביתו.
  • ד. עקרת בית: אם אינה מסוגלת לעבוד בעבודות משק הבית.

מי אינו זכאי לתשלום?

חשוב לדעת כי תשלום דמי תאונה מתייחס אך ורק לתאונה אישית שאיננה תאונת דרכים או תאונת עבודה. מדוע? משום שאדם שנפגע בתאונת דרכים, יקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים ולא מהמוסד לביטוח לאומי. באשר לתאונת עבודה, הביטוח הלאומי הוא אכן הגוף המשלם, אך אין מדובר בתביעה לדמי תאונה. במקרה של תאונת עבודה, על הנפגע להגיש לביטוח לאומי תביעה לדמי פגיעה ובהמשך בעת הצורך תביעה לגמלת נכות מעבודה.

פנייה לעורך דין

החלקתם בבית? נפלתם בזמן חופשה(גם בחו”ל)? פנו מיד לטיפול רפואי ולאחר מכן, לעורך דין לצורך בדיקת זכאות לתשלום דמי תאונה. אם אינם יכולים לעבוד עקב הפגיעה, מגיע לכם פיצוי כספי ועל כן אל תוותרו ופנו לייעוץ. נדגיש כי למען בריאותכם ובשל תנאי הזכאות הדורשים לעבור בדיקה רפואית תוך 72 שעות ממועד הבדיקה, אל תשתהו בפנייה לרופא ושמרו את כל המסמכים הרפואיים באופן מסודר, לרבות תוצאות של בדיקות, אבחנות וכיו”ב.

חשוב להדגיש כי, יש להגיש את התביעה לדמי תאונה למוסד לביטוח לאומי לפני שיחלפו 90 ימים ממועד התאונה. לאחר מכן, לא תהיה זכאות לדמי תאונה.

ליצירת קשר אנא השאירו פרטים