ביטוח צד ג´ – נזקי רכוש

בית המשפט קיבל את עמדתנו המשפטית וקבע שיש כיסוי ביטוחי מלא לנהיגה של רכב מסוג “אוטובוס ציבורי זעיר” ע”י נהג שאין לו רישיון לנהיגת אוטובוס ציבורי זעיר.

רכב מיצובישי המסווג ברשיונו כאוטובוס ציבורי זעיר, התנגש מאחור ברכב מסוג פיאט וגרם לו לנזקי רכוש. אין מחלוקת כי נהג רכב המיצובישי אשם בתאונה ואולם למקרים מסוג זה רכש בעל רכב המיצובישי פוליסת ביטוח מקיף שאמורה הייתה לכסות את הנזקים של הפיאט וגם של המיצובישי.

נהג המיצובישי החזיק ברישיון נהיגה לרכב פרטי ולמשאית עד 15 טון, אך לא היה לו רישיון נהיגה לאוטובוס ציבורי פרטי.

חברת הביטוח שבטחה את המיצובישי החליטה שלא לתת כיסוי ביטוחי במקרה זה שכן לטענתה נהג הרכב לא היה מורשה לנהיגה עפ”י הוראות פקודת התעבורה.

תוך הפנייה להלכות של בית המשפט העליון בעניין כיסוי ביטוחי בנזקי גוף ועריכת היקש לענייננו, אנו שכנענו את בית המשפט כי הפרשנות המשפטית הנכונה היא שהפרה של תנאים או מגבלות ברישיון שהיא במהותה טכנית בלבד (ואשר אינה נוגעת למימדים הפיזיים של הרכב), הגם שהיא לכאורה מנוגדת לדיני התעבורה, אין בה כדי לשלול את הכיסוי הביטוחי מהמבוטח.

ואכן בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע כי קיים כיסוי ביטוחי לנהיגת רכב המיצובישי ע”י אותו נהג, וחייב את המבטחת בתשלום כל הנזקים שנגרמו בתאונה.

ליצירת קשר אנא השאירו פרטים